»Ker gre za izjemen dogodek, bi stroške sanacije lahko seveda izključili iz te formule in verjetno pri tem ne bo večjih težav, bo pa treba to Evropski komisiji dokazati in nakazati pot, kako bomo dosegli zdrave javne finance v prihodnjih letih. Bolj kot fiskalno pravilo, ki je samo orodje za vodenje zdravih javnih financ, nas morajo skrbeti finančni trgi. Mi se zadolžujemo za milijarde, milijarde, milijarde … zdaj že četrto, peto leto. Ko bodo finančni trgi ugotovili, da morda ne znamo upravljati javnih financ, lahko skočijo obresti in potem smo lahko res v zelo težkem položaju.«
»Letos je ocena 1,1 milijarde, prihodnje leto 1,4 milijarde. Opozarjam samo na to, kaj se lahko v prihodnjih letih zgodi.«
»Finančni ministri so po pravilu konservativni, olajševalna okoliščina je, da bo strogo fiskalno pravilo zamrznjeno tudi prihodnje leto.«
»Tokratna analiza potrjuje smiselnost opozoril, saj so v preučevanem obdobju javnofinančne napovedi za prihodnje leto praviloma temeljile na za tekoče leto previsoko ocenjeni dejanski realizaciji očiščene javne porabe.«
»To pomeni, da se bo proračunski primanjkljaj prihodnje leto povzpel do 1,9 milijarde evrov.«
»Ne bi bil presenečen, če bi prišlo do iniciativ za odlog tega, da bi se fiskalna pravila uveljavila že s prihodnjim letom.«
»Ta tveganja se zaradi omenjenih preseganj rasti porabe, ki se pojavljajo v več zaporednih letih, stopnjujejo in nakazujejo strukturne pritiske na javne finance.«
»S tem se povečujejo tveganja za strukturno slabšanje javnih financ, ki so se deloma že realizirala s sprejetjem nekaterih ukrepov po potrjenih spremembah proračuna za leto 2022.«
»Pritiski na višino javnega dolga bi lahko v prihodnje izvirali zlasti iz pričakovanih dodatnih izdatkov za oboroževanje.«
»Za vse to pa potrebujemo zdrave javne finance.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju